Holy Spirit, Easterfest & Airlie Beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Holy Spirit, Easterfest & Airlie Beach - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Holy Spirit, Easterfest & Airlie Beach

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

30 April 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

weer 3 erg goeie weken gehad! erg druk, heeel erg druk. veel drukker weer dan de andere weken tot nu aan toe.

de eerste week hadden we lectures over de Heilige Geest! we hadden lectures van Lael Piteau, een leider van YWAM Melbourne. een erg goeie week, erg veel geleerd weer! naast lectures was ik ook erg druk met het voorbereiden van outreach... dit was de enige week van de afgelopen 5,5 weken dat ik op onze base was dus alles moest in die week worden gepropt. ;)

in deze week visums voor India aangevraagd, veel contact gehad met onze hosts in Darjeeling & Pondicherry, tickets geboekt en vaccinaties aangevraagd. en daarnaast nog elke dag lectures en de gewone normale DTS dingen.. erg druk dus! een visum aanvragen voor een land als India is ook erg tof.. zo veel verschillende papieren, regulaties en zooooo veel rare vragen! klein voorbeeldje, wat is je vader's beroep? en je moeder's geboorteplaats? en natuurlijk, nadat alles voor mijn team was ingevuld en ik naar het consulaat was gegaan werd ik teruggestuurd met de aanvraag omdat 1 formulier een foute titel had op alle applicaties.. erg fijn, we mochten alles opnieuw invullen.. ze zijn nu aangevraagd en morgen kan ik ze oppikken! :)

de lectures waren erg goed deze week! het gene wat ik het meest heb gekregen van deze week was dat de Heilige Geest is net zo veel beschikbaar voor ons als voor iedereen in het nieuwe testament! bijvoorbeeld Handelingen. ik geloof dat wij net zoveel van de Heilige Geest heeft als hen, dat wij zijn geroepen om een leven te leiden dat veel meer is gevuld met de Heilige Geest dan dat we nu doen! ik geloof niet dat God z'n favorieten heeft aan wie Hij meer zou geven.. ;) ik denk dat het goed is om op zoek te gaan naar meer! meer van God, meer van Zijn Geest en minder van onszelf, waar we denken dat we een gewoon normaal moeten zijn.. (de 2 bijbelteksten die mij erg aanspraken daarbij waren Johannes 3:30 en Mattheus 5:13)

de week erna waren we in Toowoomba! Toowoomba is waar Florian z'n DTS heeft gedaan. we waren nu in Toowoomba voor Easterfest! dit is 't festival waar ik nu al 3 keer ben geweest. Easterfest is het grootste christelijke festival onder de evenaar met dit jaar Jars of Clay, The Almost, Hillsong Y&F en heeeel veel andere artiesten. dit festival is een beetje te vergelijken met Opwekking maar met betere artiesten en een stukje kleiner. dit festival duurt ook een weekend maar wij waren er de hele week van tevoren om te helpen met het opbouwen. tijdens het festival hebben we ook allemaal gewerkt en dit jaar was ik gevraagd om in een coffeestand te werken! erg naar m'n zin gehad, erg veel koffies gemaakt en met erg veel mensen kunnen praten! een erg goeie tijd gehad, heel erg druk geweest, zo'n 85/90 uur gewerkt in die week.. ;)

op maandag vertrokken we toen naar Airlie Beach! Airlie Beach is een deel van de Whitsunday Islands, het midden van het Great Barrier Reef! het is zo'n 17 uur ten noorden van Brisbane en we zijn daar in 2 dagen naartoe gereden. een erg lange bustrip maar het was zoooooo gaaf.. echt, een van de mooiste plaatsjes waar ik tot nu aan toe in Australië ben geweest. we hadden deze week een veel rustigere week, vaak alleen in de ochtenden lectures en dan de avond of de middag vrij. erg lekker na zo'n drukke week. we hadden deze week lectures over Spiritual Warfare! weer een goeie week gehad, veel geleerd! we hadden lectures van Jeremy Humphreys, de base director van YWAM Whitsundays. Jeremy focusste voornamelijk over de bijbelse basis voor 'The Spiritual', de geestelijke wereld. wij hebben de Heilige Geest in ons maar er is veel meer om ons heen wat we vaak niet eens doorhebben.. Naast dat heeft Jeremy veel gepraat over onze autoriteit als kinderen van God, gevuld met de Geest. echt een goeie week! naast lectures ook een aantal gebedswandeling gedaan door de mindere wijk van Airlie Beach en weer veel evangelisatie gedaan! echt, dit soort dingen worden een stuk leuker en interessanter als wij onze eigen autoriteit en verantwoordelijkheid kennen.. wij hoeven alleen maar te zeggen dat we beschikbaar zijn om door God te worden gebruikt en dan gehoorzaam te zijn aan Hem en Zijn woord!

op maandag zijn we toen weer vertrokken vanuit Airlie naar Brisbane, weer 2 dagen en weer een hele boel uren per dag in een bus zitten, heerlijk.. ;) maar ik ben nu weer terug in Brisbane! en de afgelopen tijd ben ik erg druk geweest en niet zo veel tijd gehad om met mensen te praten, ik zou nu wat meer tijd kunnen hebben! als je vragen hebt of met me wilt skypen, reageer hierop, stuur me een berichtje op facebook of voeg me toe op skype (rdevries93).

over 2,5e week weer een update!

- Robin

  • 30 April 2014 - 08:50

    Tako:

    Mooi verslag Rob! En je wordt dus al echt een regelaartje.....

  • 01 Mei 2014 - 12:03

    Opa En Oma:

    Met veel plezier en interesse dit verslag en ook je vorige verslag gelezen, Rob. Fijn dat je ook wat dingetjes vertelt die stimuleren om met je mee te leven.
    Ik las juist vandaag een berichtje in Nederland dat er 2 mensen via Skype getrouwd zijn.... ;-)
    Dat die mensen in India interesse hebben wat voor beroep je vader heeft. Zo doen ze ook nog aan Geografie. Want zij weten vast niet waar Purmerend ligt, ha haha.
    We zien uit naar je volgende verslag.

  • 01 Mei 2014 - 13:18

    Robin De Vries:

    @Opa en Oma: aaah mooi om te horen! haha, trouwen via skype? neeee bedankt.. lijkt mij niks! ;) jaa, ik snap er niks van! raar dat ze dat soort dingen willen weten.. ik heb 't ingevuld en heb nog steeds m'n visum gekregen, dat is dan weer goed nieuws.. :)

  • 02 Mei 2014 - 11:12

    Jan En Ali:

    Lieve Robin een mooi verslag van jou, met Opa gaat het weer een beetje beter, God heeft hem bewaard voor ons door de vele gebeden die zijn opgezonden gaan we de goede kant weer op, nog veel zegen daar in het verre Australie;

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 342
Totaal aantal bezoekers 29381

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 19 Augustus 2014

YWAM BLS Brisbane

13 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

YWAM DTS Brisbane

24 November 1993 - 01 December 2011

Eerder

Landen bezocht: