Lordship, Chinchilla & Kingaroy - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Lordship, Chinchilla & Kingaroy - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Lordship, Chinchilla & Kingaroy

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

02 Juni 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

de afgelopen 3 weken waren erg goed! lectures gehad over 'Lordship', Jezus de Heer van je leven maken en 2 weken lang 'on the road' geweest.

Lordship week was een erg goeie week! in de afgelopen 2 DTS's had ik Mark Parker voor lordship en in de eerste DTS was het de week waar ik m'n leven aan God gaf en de tweede DTS was het weer een erg belangrijke week voor mij. deze keer hadden we geen Mark Parker maar een man genaamd Mark Ng. Omdat ik zo gewend was aan Parker's manier van lesgeven over lordship moest ik eerst even wennen aan Mark Ng's manier maar het was echt weer een goeie week. Lordship is echt een heel belangrijk onderwerp, een van de onderwerpen waar ik elk jaar meer en meer realiseer dat ik meer aan God moet geven en minder aan mezelf moet denken.. ;)

Lordship, of heerschappij, betekent dat Jezus de Lord of Heer van je leven is. in 't engels, Lordship means to surrender your rights and take up your responsibilities. het overgeven van onze 'rechten' en het opnemen van onze verantwoordelijkheden als kinderen van God. (Mark 8:34-38, Mattheus 10:37-39, Mattheus 22:37-38) Wij zijn geroepen om discipelen te zijn (wat erg raar klinkt in 't nederlands), maar worden we gedisciplineerd? als wij allemaal zijn geroepen om uit te gaan en discipelen over de hele wereld te maken, moeten we eerst bij onszelf beginnen! ;)

de week erna waren we in Chinchilla, een country town zo'n 6 uur van Brisbane. het is een heel erg klein dorpje en we sliepen in tenten buiten een kerk. en het was kouuuuuuud. het is nu officieel winter hier, ongeveer nederland's zomer, maar 's nachts is 't best fris. het was een 'Outreach' week, geen lectures maar het bemoedigen en helpen van kerken, evangeliseren, bidden voor kerken en voor het dorpje. een erg goeie week, veel mensen ontmoet en voor veel mensen kunnen bidden! ook heb ik worship kunnen leiden in de kerk waar we verbleven wat erg tof was. :) ook heb ik m'n getuigenis kunnen delen in een openbare school, wat vaak niet mogelijk is!

Vorige week waren we dan in Kingaroy. Kingaroy is ietsje groter dan Chinchilla en het is de pinda-hoofdstad van Australië. dit was ook weer een outreach-week, weer veel met kerken gewerkt, teams met het leger des heils gewerkt en mensen in de omgeving geholpen met tuinwerk en klusjes bij hun huis. ook hebben we 1 dag een hele boel lasagnas gemaakt en die uitgedeeld aan mensen.

nu weer terug in Brisbane! nog 2 weken totdat we vertrekken naar India.. zo veel zin in en ook zenuwachtig! er moet ook nog het een en ander gebeuren voordat we gaan dus deze 2 weken gaan erg druk worden.. maar op maandag de 16e vliegt mijn team naar Kolkata, India!

oh, Tessa en ik hebben ook een filmpje gemaakt voor de Baptistengemeente in Meppel, als je die nog wilt bekijken:

heel erg bedankt voor het lezen, ondersteunen en bidden!

- Robin

• 02 Juni 2014 - 21:05

Linda:

Lieve neef,
    Elke keer is het weer leuk en leerzaam om je blog te lezen.
    Je filmpje met Tessa was ook leuk om te zien, fijn om te horen wat jullie daar zoal doen.
    Alvast veel plezier en succes in India
    Xxx

• 03 Juni 2014 - 08:18

Opa:

Lieve Robin, wat een mooi verslag van alles wat je daar doet, we wensen je een goede reis naar India, ga met God, liefs Opa en Oma.