Hearing the Voice of God / Stanthorpe / Redcliffe - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Hearing the Voice of God / Stanthorpe / Redcliffe - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Hearing the Voice of God / Stanthorpe / Redcliffe

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

18 Maart 2014 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

ik ben vorige week de hele week weggeweest en had daarom nog geen tijd om een update te plaatsen.. mijn excuses! :)

in week 2 van deze DTS hadden we lectures over hearing the voice of God van Jason. een erg goeie week, weer erg veel geleerd. dit is nu de 3e keer dat ik veel van deze onderwerpen heb maar iedere keer zijn er weer andere dingen die me aanspreken. Jason heeft communications gestudeerd en om het vanuit die hoek te bekijken is heel erg interessant. God is een persoonlijke God die dus ook tot ons persoonlijk spreekt. een ding wat erg belangrijk was voor mij deze week was dit. we lazen het verhaal van Samuel, hoe Samuel in de tempel was en een aantal keer God tot hem hoorde spreken maar het niet realiseerde en dus naar Eli ging. zo vaak spreekt God tot ons, maar hoe vaak nemen wij de tijd om echt naar hem te luisteren? zo vaak realiseren we niet eens dat Hij tot ons spreekt.. het gene wat mij het meest aansprak deze week is dat God altijd spreekt, maar dat wij niet altijd luisteren. ;)

de week erna hadden we lectures over worship en 'the Body of Christ and Unity', een topic over kerken en eenheid. in deze week hadden we veel verschillende dingen, 2 topics waar we een dag lectures over hadden, 1 dag BLS lectures en 1 dag voor een bijbelstudie. en op vrijdag vertrokken we naar Stanthorpe! in Stanthorpe hielpen we op het 'apple and grape festival'. waar ze zeggen apple and grape betekent het eigenlijk het cider en wijn festival. ;) we zijn hier van vrijdag tot maandag geweest en we hebben geholpen met van alles! het sjouwen van stoelen, afval rapen, vuilnisbakken legen en praten met mensen in onze eigen Chai Tent. een erg druk weekend, weinig slaap maar het was erg goed! aan het eind van het festival kwamen de organisatoren naar ons toe en bedankten ons voor wat we hebben gedaan en een kreeg tranen in haar ogen. gewoon met het oprapen van vuilnis en daar een goeie houding in te hebben kon zij zien dat er wat anders was aan onze groep wat natuurlijk erg tof is! ook hebben we in onze tent waar we gratis chai uitdelen met veel mensen kunnen praten en voor veel kunnen bidden. een erg tof weekend!

de week erna waren we in Redcliffe! Redcliffe is een strandplaatse een klein stukje noord van Brisbane. deze week was een outreach week en we hadden dus geen lectures. voor deze week had ik alles opgezet, van slaapplekken tot ministry opportunities. deze week was iedereen uitgespreid over verschillende huizen, allemaal verbleven we in groepen van 2-5 in verschillende families. gedurende de dag hielpen we in Redcliffe op verschillende scholen, deden we gebedswandelingen en hielpen we in kerken. 's avonds hadden we dan avondeten bij onze host families en brachten we tijd met hen door. deze hele week deden we van alles in onze outreach teams wat ook erg goed was. we konden zo elkaar beter leren kennen en beter leren samen werken! ik ben echt heel erg blij met mijn team, het was echt een goeie week met hen! het was wel erg stressvol om in m'n eigen team te zijn en de leider van de hele school te zijn.. veel nieuwe dingen, veel geregel en als de leider komt iedereen met z'n vragen bij jou. veel geleerd over geduld en over het opzetten van zo'n hele week, erg goed!

deze week hebben we lectures over the Fatherheart of God door Pablo Nuñez! Pablo is een Braziliaan die de base director is van YWAM Adelaide. vorig jaar sprak hij ook over the fatherheart of God op de DTS en ik ben benieuwd voor wat het deze keer gaat worden!

ik ben deze week op base maar daarna ben ik 2 weken weg, mijn reisverslag gaat dus weer een weekje later worden..

- Robin

• 18 Maart 2014 - 11:48

Tako:

Mooi verslag Rob!

• 19 Maart 2014 - 16:05

Jan En Maria Ybema:

Lieve Robin, wat goed en opbouwend voor ons allen wat je schrijft! Mooie en doeltreffende naam "Chai tent" Chai betekent toch LEVEN in het Hebreeuws? Dus gratis Chai uitdelen zal dan wel een gratis Bijbel zijn!
    Het gast zijn in een host family lijkt ons ook een mooie ervaring!
    Geweldig maar ook niet eenvoudig om leiding te geven aan een grote groep, maar een enorme uitdaging en verrijking om dit te leren! Ook je foto's van Redcliffe zijn erg mooi, in al deze dingen en nog veeeeel meer zien we Gods wonderbare schepping!
    We bidden jou Gods leiding en wijsheid en sterkte toe op al jou wegen samen met Hem.
    Liefs van ons: opa en oma

• 23 Maart 2014 - 14:09

Pieter:

Hey Robin!
    Zo zondag uit de kerk, alle tijd om eens rustig mail en fb te lezen. Mooi verslag,onder de indruk, zo mooi om te lezen hoe je de gaven bij je zelf ontwikkelt en ontdekt en ze in dienst van onze God gebruikt. Hoop stiekum dat als je terug bent we wat graantjes van jouw gaven mee kunnen pikken. Kerel, veel zegen en plezier
    Groetjes Pieter

• 06 April 2014 - 09:34

Robin De Vries:

@jan en maria ybema: Chai betekent thee in India! 't is een populaire manier van thee maken. mooi dat het ook leven betekent want dat is wat we hiermee willen doen, leven uitdelen! :) bedankt voor alles!

@pieter: thanks man! waardeer al je reacties altijd heel erg, goed om te horen dat je alles leest en het mooi vindt!