Begin DTS - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Begin DTS - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Begin DTS

Blijf op de hoogte en volg Robin

24 Februari 2014 | Australië, Brisbane

Vorige week zijn we weer begonnen met de nieuwe lectures! Woensdag 2 weken geleden begonnen we met het welkomstdiner en de 2 dagen daarna hadden we orientatie! Het was ook deze keer weer echt heel erg tof om de DTS te beginnen, eindelijk zie je dan de studenten waar we al een aantal weken voor hebben gebeden. We hebben een school van in totaal 29 mensen, 18 studenten en 11 staff. Al na 2 weken nu voelt ’t al als een goeie groep!

We begonnen op woensdag dus met het welkomstdiner en de twee dagen daarna begonnen we met de orientatie tot YWAM! Die eerste 2 dagen zijn we over de regels gegaan, wat YWAM is, en wat we gaan doen over de komende 6 maanden. Het weekend daarna zijn we meteen een weekend weg geweest! We gingen eerst naar ’t strand, daarna kamperen in de bush en daarna weer door naar ’t strand. Tijdens deze tijd hebben we gewoon veel tijd als een groep doorgebracht en onze getuigenissen allemaal gedaan, erg goeie tijd.

Deze DTS is nu al anders dan mijn eigen DTS.. tijdens de getuigenissen van mijn eigen DTS 2 jaar geleden herinner ik me nog dat ik iets zei van ‘ik was geboren in christelijke familie en nu ben ik hier’. Dat was wat de meesten zeiden op mijn DTS, we waren allemaal nog niet echt open tijdens dit eerste weekend maar deze tijd was zoooo anders! Alle studenten willen open zijn met elkaar, willen elkaar laten weten wat hun achtergrond is en in deze tijd meer leren over God.

De week erna begonnen we met lectures! We hadden lectures over ‘The character and nature of God’. Onze leraar was Jan Denharder deze week, iemand waar we vorig jaar ook lessen van hebben gehad! Jan is een erg toffe man, een Nederlander die nu in California woont. Jan is een van de mannen die Jeugd met een Opdracht Amsterdam heeft opgestart en daar veel op de wallen heeft gewerkt en nu heb ik deze man, die van uit Californa kwam, in Brisbane als leraar. Erg tof. Hij heeft deze week veel gepraat over God, en niet alleen over wie God is maar over wat God in zijn leven heeft gedaan.

Ook heb ik nu mijn ‘one-on-one’s, de studenten waarvan ik de mentor ben. Waar ik er vorig jaar 1 had heb ik er nu 4! Ik heb 2 Amerikanen, 1 Fin en 1 Zwitser. De 2 Amerikanen zijn 18 en 19, de Fin is 25 en getrouwd en de Zwitser is 19. Het is een erg toffe groep, heel erg veel zin om te zien wat God gaat doen in hun levens!

Aankomende week gaan we nu lessen hebben over ‘Hearing the voice of God’ door Jason Solari! Jason is de leider van de ‘School of Digital Filmmaking’ en de film maatschappij die we op onze base hebben. Ook woon ik in een huis met hem en nog 3 anderen en ’t gaat vast een goeie week worden.

Over 2 weken weer een update!

- Robin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 29380

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 19 Augustus 2014

YWAM BLS Brisbane

13 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

YWAM DTS Brisbane

24 November 1993 - 01 December 2011

Eerder

Landen bezocht: