week 5/6/7 - Easterfest & Byron Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu week 5/6/7 - Easterfest & Byron Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

week 5/6/7 - Easterfest & Byron Bay

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

08 April 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

de afgelopen weken waren, natuurlijk, weer erg druk! zo druk dat ik geen tijd had om vorige week een update te plaatsen... mijn excuses. ;)

in week 5 hadden we lectures van een duitser/nieuw-zeelander genaamd Hinrich Kraenzlin. hij gaf lectures over de bijbel. dat klinkt heel erg breed maar hij gaf lectures over hoe je de bijbel beter kan begrijpen en hij gaf les over hoe je de bijbel dieper kan studeren & hoe je een concordantie enzo gebruikt. heel interessant om op zo'n manier wat dieper op wat lastige bijverstukken in te gaan! deze week was een wat rustigere week als voorbereiding op de volgende 2 weken, Easterfest en Byron Bay.

op zaterdag vertrokken we naar Toowoomba! zaterdag, zondag en maandagmorgen waren we in Camp Toowoomba, een YWAM base op de top van een dikke berg. we hadden niks gepland voor het weekend, alleen wat worship dus dit was weer een tijd waarin we konden voorbereiden en uitrusten voor de volgende week. veel geskate, veel uitgerust, heerlijk weekend! :)

op maandag begonnen de voorbereidingen voor Easterfest! Easterfest is het grootste christelijke evenement in Australië met artiesten als Lecrae, Relient K en United Pursuit. heel erg tof om hier mee te mogen helpen! van maandag tot donderdag hebben we geholpen met het opbouwen van Easterfest, van het leggen van kabels tot het opzetten van tenten en het klaarzetten van stoelen. lange dagen, soms tot wel 16 uur lang werken op een dag, maar wel heel gezellig met de hele groep en allemaal nieuwe mensen die ook aan het opbouwen waren!

van vrijdag tot maandag was toen Easterfest, het echte festival. mijn job was dat ik het geluid moest doen in onze eigen YWAM-tent. dat houdt in dat ik alles moest opzetten voor alle artiesten, soundchecks doen en het geluid regelen als artiesten optreden. dit was voor ongeveer 8 uur per dag en tussendoor kon ik wat artiesten zien optreden, wat bijslapen of chillen. op zondag begon het toen opeens te gieten, keiharde regen! al onze tenten stonden onder water en de meeste spullen waren nat. heerlijk. 't was een soort van opwekking maar dan met 10x zoveel regen en tenten die ronddobberen in het water. ;) die zondagnacht toen doorgewerkt tot 3:30 en maandag om 6:00 opgestaan, lekker geslapen dus. maandag alle spullen weer gepakt en vertrokken naar Byron Bay!

dussss, maandag kwamen we toen in Byron Bay, allemaal heel erg moe dus op maandag heb ik lekker een paar uurtjes op het strand bijgeslapen. :) de rest van de week hadden we lectures over Evangelism in de ochtend en in de middagen gingen we evangeliseren in Byron. Woensdag zijn we naar Nimbin geweest, de drugshoofdstad van Australië. Nimbin is een heel klein dorpje waar ze proberen wiet te legaliseren. overal waren drugdealers, mensen die drugs aan het gebruiken waren of gewoon dronke mensen. heel interessant dorpje. Hier gaven we een gratis barbecue en deden we evangelisatie en gebedswandelingen door het dorpje. heel erg tof om God's liefde naar zo'n donker dorpje te mogen brengen, een aantal mensen waren genezen en heel veel mensen hebben gehoord over God's liefde voor ons! :) donderdag & vrijdag hadden we toen weer lectures en 's middags en vaak ook 's avonds gingen we weer naar Byron om te bidden en te praten met mensen.

veel geleerd over evangelisatie deze week! ik was altijd best wel zenuwachtig voor dingen zoals dit maar ik heb geleerd dat God ons kent, beter dan dat wij onszelf kennen. God wil ons allemaal gebruiken en ja, we zijn allemaal geroepen om God's liefde te verspreiden maar er zijn zoveel verschillende manieren om dat te doen! het gaat er gewoon om dat wij ons als beschikbaar opstellen en God zal ons gebruiken. 't was een erg toffe week! :)

op zaterdag kwamen we toen weer terug op de base na 2 weken weg, heerlijk. zondag lekker m'n rust genomen, veel geslapen en tijd in m'n eentje met God doorgebracht. had ik even nodig, even uitrusten. ;)

deze week hebben we lectures over Missions door Ryan, een spreker uit de Gold Coast, AU. 't is een wat rustigere week want volgende week gaan we weer weg voor 2 weken op de Pass It On Tour! over 3 weken komt er dus weer een blog update, vandaag of morgen een nieuwe prayer mail.

- Robin

• 09 April 2013 - 15:45

Sieger Van Der Velde:

Beste Robin,

Bedankt voor je verslag; voor je openheid in de berichtgeving. Fijn wat jullie in Nimbin mochten doen voor de Heer. Ik wens je de zegen van de Heer bij het werk dat je mag doen.

Hartelijke groet,

Sieger

• 09 April 2013 - 19:08

Pieter:

Hey Robin,

fijn om weer wat van je te lezen, ik geniet met enige jaloezie van je verhalen en openheid, daar wil ik best een weekje op wachten ;) zegen kerel

Pieter

• 10 April 2013 - 14:57

Tako:

Hee kerel,

Mooie berichten weer! En foto's zelfs. Super man.