Reisverslag week 13/14/15/16 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Reisverslag week 13/14/15/16 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Reisverslag week 13/14/15/16

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

10 Juni 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

Weer erg druk geweest de afgelopen weken en geen tijd gehad om eerder een reisverslag te plaatsen… daarom deze keer een update over de laatste 4 weken!

Deze weken hadden we lectures over Lordship, Fear of the Lord en Sportslectures. Daarnaast ook weer een week op de Pass It On Tour, deze keer gingen we naar Roma. Ook hadden we 24 hours sports en een ´missions simulation´. Erg druk geweest maar ´t was weer goed!

De eerste week was Lordship door Mark Parker. Vorig jaar had ik hem ook voor Lordship op mijn DTS en het was de beste week van mijn DTS. Dit jaar was het weer heel erg tof om hem te zien en God te zien werken door hem! De eerste 4 dagen waren gewoon lectures en de vrijdag was een ´ministry day´. De hele week ging over God de ´lord´ van je leven te maken, de nummer 1, het meest belangrijke. De vrijdag was de dag waarin we dat praktisch deden door dingen aan God over te geven en alle dingen die tussen ons en God in staan uit de weg te ruimen. Ook werden er 3 mensen gedoopt waaronder mijn one-on-one, Mattias! Een heel bijzondere dag, heel anders dan vorig jaar maar het was erg tof om God te zien werken in de studenten van onze school!

In het weekend daarna hadden we onze ´missions simulation´. Dit hield in dat de hele base wordt gebruikt als een vliegveld waar je doorheen moet met je outreach team. Iedereen die niet op outreach gaat zit in een rol, van security tot bedelaars. Het was allemaal net alsof we naar een heel erg strict moslim-land gingen dus we konden niks over ons geloof zeggen of dat we op een missionstrip gaan. Na het vliegveld moesten we geld wisselen, omgaan met bedelaars en eten kopen. Ook hadden we een aantal ministry-activities, van het leiden van een kerkdienst en een jeugdgroep tot het leiden van sportactiviteiten voor tieners. Deze dingen kregen we steeds maar een paar minuten van tevoren zodat we heel snel moesten voorbereiden. Al deze dingen die we deden waren om ons als outreachteam te laten zien waar we aan moeten werken en ons voor te bereiden voor onze outreach. Het was een vermoeiend en druk weekend maar het was erg goed voor ons team!

De week erna hadden we lectures over Fear of the Lord door Lael Piteau. Zij is een spreker van de Sunshine Coast en ze sprak over wat het eigenlijk betekent om God lief te hebben en zonde te haten. Een van de belangrijkste verzen voor deze week voor mij was 2 Corinthians 7:1 – Since we have these promises, beloved, let us cleanse ourselves from every defilement of body and spirit, bringing holiness to completion in the Fear of God. Volgens mij is dat de ´Fear of the Lord´, dat God´s beloften opwegen tegen zonde en dat soort dingen.

De volgende week was een Sports focus week. De beach to bush DTS was een week weg dus we waren een week alleen met alle sports om meer te leren over ministry tijdens sport. Op maandag ging ik met beach to bush mee naar het strand omdat iemand mij had gevraagd om te helpen met dopen: Tessa! Een hele mooie dag aan het strand gehad en samen met Michael, onze school leider, Tessa mogen dopen. Heel erg tof. Daarna vanaf de Gold Coast weer terug naar de base met de trein en de rest van de week sportslectures gehad. Dinsdag van de chaplain, een soort van spirituele coach, van de Brisbane Broncos (een van de grootste rugbyclubs ter wereld) en woensdag van de man die Goodlife training heeft opgestart. Goodlife is een combinatie tussen een fitnesshal en een kerk, heel interessant. ;) op donderag en vrijdag hadden we dan 24 hours sports! We begonnen om 2 uur ´s middags op donderdag en vrijdag waren we om 2 uur klaar. In deze 24 uur deden we zo´n beetje alle sporten, van hardlopen tot rugby tot basketbal. Heel erg vermoeien maar heel erg tof! We hadden in totaal 4 teams van 3 personen en mijn team werd 2e. Erg gezellig enzo maar in totaal was ik zo´n 36 uur lang zonder slaap gegaan. Beetje ziekig daarvan geworden maar het was ´t waard. 

Op zaterdag vertrokken we toen naar Roma voor weer een week op de Pass It On Tour! Weer naar veel verschillende scholen geweest, kerken bezocht en serviceprojects gedaan. Elke middag hadden we weer after school activities en speelden we voetbal met de kiddo´s uit Roma. Dit was ook weer een erg drukke week, naast alle normale dingen die we hier doen had ik ook nog het een en ander wat ik voor outreach moest voorbereiden, we vertrekken al in een week! Er moet nog wel het een en ander gebeuren maar we zijn er bijna klaar voor.

Het waren 4 drukke weken maar zeker 4 goeie weken! Veel geleerd & veel gedaan. Volgende week is een normale week, de laatste week voordat we op outreach gaan! Heel erg veel zin in outreach maar ik ben ook wel een beetje zenuwachtig voor wat er allemaal gaat gebeuren. Het gaat wel goedkomen maar ik heb nog nooit een outreach geleid, best spannend. ;)

Nou, ik weet niet waneer het volgende reisverslag gaat komen maar het zal waarschijnlijk op outreach zijn! Wanneer ik weer internet heb zal ik er eentje plaatsen.

- Robin

• 10 Juni 2013 - 09:30

Tako:

Mooi om weer een verslag te lezen. Super dat je Tessa hebt kunnen dopen. Die outreach gaat helemaal goed komen! Take care..

• 10 Juni 2013 - 10:37

Jacquelien :

Hee Robin,

Super tof om dit weer te lezen! Heel veel plezier en succes op outreach!! Geniet ervan.

Jacquelien

• 10 Juni 2013 - 10:44

Annemiek:

Zooo tof om weer te horen!
    Ik ben net klaar met het staffen van de Amsterdam DTS en het is zo'n voorrecht om dat te kunnen doen. Geniet van ieder moment met de studenten, staff en God!

• 10 Juni 2013 - 16:09

Ina:

Geweldig weer om te lezen en steeds weer bemoeidigd te worden door je verhalen en ook je gebedsmail...
    En ja hoor: outreach gaat goed komen!! Stay close and enjoy:-)

• 12 Juni 2013 - 13:33

Opa En Oma De Vries:

We vinden het fantastisch om je mails te lezen En vinden het een voorrecht om een kleinzoon te hebben die zo veel doet in zijn jonge leven voor de Heer. Wij hopen dat je vele mensen tot een zegen mag zijn.

Een hartelijke groet en een dikke zoen van Opa en Oma