Outreach Finland & Zweden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Outreach Finland & Zweden - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Outreach Finland & Zweden

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

12 Augustus 2013 | Australië, Brisbane

Hallo allemaal!

het spijt mij zeer maar ik heb over outreach geen tijd gehad om een update of een gebedsmail uit te sturen! erg druk geweest, veel gereisd en veel gedaan. zeker een goeie tijd gehad in Finland en Zweden, veel geleerd en veel gegroeid.

ik ben in totaal 7 weken op outreach geweest, van 16 juni tot 3 augustus. ik had een team van 7 studenten en Lana en ik als leiders. we vlogen van Brisbane naar Hong Kong naar Helsinki, Finland. we hadden een 6 uur lange overstap in Hong Kong en in die tijd hebben we allemaal onze getuigenissen gedeeld met elkaar. onze tijd daar goed besteed en outreach goed begonnen als een team!

week 1: Helsinki
de eerste week waren we in de hoofdstad van Finland, Helsinki. dit was een erg rustige week en een week waarin we elkaar als een team beter leerden kennen. we sliepen in een kerk in het centrum van Helsinki en we hebben veel prayerwalks gedaan en tijd doorgebracht met de jeugd van de kerk waar we verbleven. dit was de eerste keer dat ik als een leider zonder toezicht was, het was alleen Lana en ik. heel apart gevoel en ik wist niet zo goed hoe ik me moest gedragen als een leider en was wat onzeker. best een moeilijke week maar veel geleerd over wat het betekend om een leider te zijn.

week 2: Evijarvi
de tweede week waren we in een YWAM base in Finland genaamd Ruurikkala. hier hielpen we eerst met het verven van de base en daarna hielpen we met het leiden van een King's Kids camp. dit was waarschijnlijk de moeilijkste week van mijn outreach. veel goeie dingen gedaan, het kamp was geweldig en de base was super mooi en de mensen waren erg aardig maar als een team was het allemaal niet zo geweldig. studenten wouden niet meehelpen in het kamp, we hadden wat relatie-problemen en wat pride-problemen in mensen. al met al een week waarin ik veel studenten apart moest nemen, veel op me af kwam en veel is gebeurd maar door deze week zijn we veel closer geworden als een team. deze week was erg moeilijk maar veel gegroeiden ik begon veel meer m'n rol te kennen als een leider, meer zeker in m'n leiderschap.

week 3: Tampere
deze week waren we in Tampere en hielpen we weer met een kinderkamp. dit was een erg druk kamp, veel in de keuken gewerkt, worship gedaan en toneelstukjes gedaan. een goeie week, erg druk en ik was een dagje ziek maar de kinderen waren geweldig! erg druk maar ook erg enthousiast. als een team was 't ook een stuk beter, nog steeds niet geweldig maar zeker een stuk beter! :)

week 4: Turku
dit was waarschijnlijk mijn favoriete week van outreach! deze week waren we in Turku, Finland en we werkten hier met een cafe en de pentacostal church of Turku. we hebben hier veel geevangeliseerd, toneelstukjes op straat gedaan en worship op de straat gedaan. veel mensen ontmoet, met veel gepraat en voor veel mensen gebeden. ik kreeg de kans om voor een man te bidden die een ziekte in z'n zenuwstelsel heeft waardoor hij altijd pijn in z'n rug en benen heeft en na het bidden had hij nergens pijn meer. erg toffe week, veel gebeurd en veel van God gezien. deze week was ook erg goed als een team en we zijn veel meer als een familie gegroeid. deze week heb ik ook voor 't eerst worship geleid, gitaar spelen en zingen enzo. best tof om dat eens te kunnen doen!

week 5: Linköping
deze week staken we over met de ferry naar Zweden! met de ferry van Turku naar Stockholm en dan met de bus van Stockholm naar Linköping. een lange dag reizen maar een erg toffe week! deze week hielpen we met de women's eurocup! in het midden van de stad was een plaats genaamd de fan-zone, een plein met een voetbalveld en een groot terras en een podium. op dat podium hebben we een paar keer opgetreden en konden we af en toe wat over Jezus zeggen tussen neus en lippen door. ;) ook veel geevangeliseerd deze week, vooral in een wijk genaamd Berga. dit is de armste wijk in Linköping met veel immigranten. hier deden we veel sport met de kinderen en deden we gratis barbecues. dit was een erg drukke week en ik voelde dat ik steeds moeier en moeier werd. aan het eind van de week realiseerde ik me dat ik ook bijna geen stille tijd had gedaan, daar toen weer mee begonnen en ik voelde me een stuk beter. zo belangrijk! je kan niet delen met mensen wat je zelf niet hebt dus elke dag moet ik mezelf vullen met God voordat ik dat naar anderen kan uitdelen. :)

week 6: Restenas
deze week waren we op een YWAM base in Zweden genaamd Restenas. dit is een plaats ongeveer 2 uur boven Gothenburg. hier hielpen we weer met een kamp. dit kamp was meer een jeugdkamp en het was een soort van mini-DTS. we waren er voor een week en die week was hun 'lecture-week', de week erna gingen ze naar Londen om outreach te doen! de week dat wij er waren hebben we veel sports gespeeld, geholpen met worship en getuigenissen gedeeld. de week voor deze week, in Linköping, was het te druk om teammeetings te hebben dus deze week hebben we weer wat vaker meetings gehad. worship als een team gedaan en gewoon lekker wat tijd met elkaar doorbrengen. een erg goeie week en een goeie week om outreach mee af te sluiten.

week 7: Stockholm & Airports
deze week deden we debrief en een faith-day in Stockholm! we hebben teruggekeken over wat er allemaal was gebeurd op outreach, wat we goed hebben gedaan en wat we zouden willen verbeteren. een goeie tijd waarin iedereen open en eerlijk was en dit toen afgesloten met wat mexicaans eten. :) de dag erna vertrokken Lana en ik erg vroeg naar de stad en hadden we niemand laten weten waar we waren. van te voren hadden we een video opgenomen dat uitlegde dat de studenten naar de stad moesten gaan, zonder geld, en de hele dag moesten bidden voor wat God wou dat ze moesten doen gedurende deze hele dag. Lana en ik hebben die dag al het papierwerk gedaan en onze studenten waren op de straat in Stockholm, evangeliseren, bidden voor mensen, erg tof. de dag erna vertrokken we weer naar Brisbane! we vlogen van Stockholm naar Helsinki naar Singapore naar Brisbane. weer een lekker dagje reizen maar 't was erg fijn om weer in thuis in Brisbane te zijn.

ik zal volgende week een update schrijven over vorige week en volgende week, re-entry en debrief van outreach. :) ik zal ook binnenkort weer een gebedsmail sturen!

- Robin

  • 12 Augustus 2013 - 06:49

    Tako:

    Hoi daar! Mooi en eerlijk verslag weer. Zonder wrijving geen glans en zonder strijd geen overwinning!

  • 12 Augustus 2013 - 09:15

    Florian Lub:

    'je kan niet delen met mensen wat je zelf niet hebt' Wat een wijsheid! :)

  • 12 Augustus 2013 - 17:27

    Jan:

    Wat geweldig allemaal we kunnen ons voorstellen dat je wel eens erg moe bent, maar God zorgt dat je er doorheen komt, liefs Opa en Oma.

  • 13 Augustus 2013 - 09:30

    Ina:

    gaaf om weer wat van je te lezen!! en wat je pa zegt: zonder strijd geen overwinning!! Blijf strijden in Zijn naam!! hier strijden we mee...

  • 19 Augustus 2013 - 13:55

    Annemiek Lub:

    Hey!
    Echt heel bemoedigend om dit te lezen. Ik ben net klaar met DTS in Amsterdam staffen en alles wat je schrijft is zo herkenbaar. Maar in je zwakte wordt God sterk :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Robin

Actief sinds 26 Sept. 2011
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 29422

Voorgaande reizen:

02 Januari 2013 - 19 Augustus 2014

YWAM BLS Brisbane

13 Februari 2012 - 20 Augustus 2012

YWAM DTS Brisbane

24 November 1993 - 01 December 2011

Eerder

Landen bezocht: