outreach Malaysia week 3 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Robin Vries - WaarBenJij.nu outreach Malaysia week 3 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

outreach Malaysia week 3

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

13 Juli 2012 | Maleisië, Kuching

Hey!

weer even internet & tijd gevonden om een reisverslag te plaatsen. de afgelopen week is nogal druk geweest, had niet eerder de tijd of internet.

deze week hebben we 3 dagen in een school voor kinderen die geen normale school kunnen betalen gewerkt. de school is in een wijk waar mensen een stukje land krijgen toegewezen waar ze zelf een huis op moeten maken. de meesten hebben daar helemaal geen geld voor dus vaak zie je hutjes. heel veel van de kinderen woont in hutten gemaakt van golfplaten of in zelf gemetselde huizen.

wat we deden in de school was meestal engelse les, de meesten praatten niet zo heel erg geweldig engels dus dat was goed om daarmee te kunnen helpen. meestal gingen we lezen met kinderen, hele simpele engelse boekjes die zij voor ons moesten lezen. de eerste dag waren de meeste kinderen heel erg verlegen, ze wouden niet lezen en konden niet echt met ons praten maar na 3 dagen was daar wel echt een verandering in. de derde dag vlogen de kinderen meteen naar ons toe en wouden ze allemaal lezen enzo, was wel heel erg tof om te zien!

ook al hebben we alleen maar engels geleerd en voelde 't soms alsof we niet zo heel erg veel deden, 't was erg goed om daar te zijn. dat was heel erg duidelijk te zien in hoe blij de kinderen daaro waren om ons weer te zien. ze hadden in die school ook een poster met een tekst erop: ' don't judge a day by the harvest you reap but by the seeds you plant'. so true. ook al konden we niet heel erg veel delen & vertellen tegen die kinderen, 't was goed dat we er waren. we konden veel laten zien van God's hart voor hen, zaadjes die we konden planten. ;)

verder zijn we ook naar middelbare scholen geweest, in 2 verschillende scholen hebben we voor een uur een soort van programma gedaan. ook hebben we met de kerk waar we veel mee werken, Emanuel Baptist Church (EBC), weer veel gedaan. we zijn naar verschillende jeugdgroepen gegaan & hebben in kerkdiensten gesproken.

ook weer gevoetbald en gebadmintond met de jeugdgroep van de kerk, was weer goed. ook naar 't centrum van Kuching geweest, wat souvernirtjes gekocht en wat andere touristendingetjes gedaan. ;)

voor mij was dit de beste week tot nu aan toe, we hebben veel meer kansen gekregen om naar verschillende dingen te gaan, verschillende scholen, verschillende jeugdgroepen enzo. dat was een ding waar we voor hadden gebeden, de andere 2 weken waren een stuk rustiger, hadden we soms niet zo heel erg veel te doen maar nu was 't veel beter.

nou, ik hoop voor vrijdag nog een reisverslag te kunnen plaatsen, vrijdag vertrekken we naar 'Living Waters Village' in Indonesie! ik denk niet dat ik daar internet heb, hopelijk voordat ik daar ben nog wel even.

groetjes,
Robin

Ps: ik heb nog geen tijd gehad om foto's te plaatsen, ze komen nog!

• 13 Juli 2012 - 11:07

Tako:

Hee Rob. Mooi, uitgebreid verhaal zeg. En super dat jullie zoveel voor die kids konden betekenen! Ben ook heel nieuwsgierig naar plaatjes.....

• 13 Juli 2012 - 12:05

OmaMaria:

Hay Guy!
    Weer bedankt voor je nw. reisverslag, boeiend en getuigend, ook een gave om dit zo kort en bondig te schrijven! Ja, de liefde van God/Jezus doorgeven betekent meer dan de mooiste woorden...
    Maleisië: tijd hebben/maken voor relaties en samen eten, kunnen wij drukke en efficiënte N.L-ers veel van leren!!
    Dus vandaag...op naar Indonesië: "Living Waters Village", klinkt veel belovend!!
    God bless you Robin!
    Liefs/hug van omaMaria

• 13 Juli 2012 - 16:17

Hanc:

Robin, als ik al die verslagen nog eens zo doorlees, dan maak je op deze leeftijd al heel veel mee; wat een (levens)ervaring doe jij op. Prachtig toch om zo bezig te mogen zijn. Ik benieuwd naar je 'live' verhalen als je na de zomer weer eens bij ons langskomt. Wat gewoon he? Sterkte en geniet ze! CU