Outreach Indonesia week 5 - Reisverslag uit Pontianak, Indonesië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Outreach Indonesia week 5 - Reisverslag uit Pontianak, Indonesië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Outreach Indonesia week 5

Blijf op de hoogte en volg Robin

29 Juli 2012 | Indonesië, Pontianak

Zo, toch nog even tijd gevonden om een reisverslagje te plaatsen! Deze week zijn we in ‘ Living Waters Village’ (LWV) aangekomen in Nanga Pinoh, hartje Borneo. Midden in de jungle zitten we nu, ’t duurde een hele dag om vanuit Kuching hier naar toe te rijden. Vrijdag waren Susie, Stephanie en ik vertrokken uit Kuching nadat we Tobi op het vliegtuig naar Brisbane hadden gezet. Tobi moesten we om 3 uur ’s ochtends wegbrengen en wij vertrokken om 7 uur ’s ochtends. In die hele nacht maar een uurtje geslapen voordat we vertrokken. ;)
En toen vertrokken we met de bus die ons vanuit Kuching naar Nanga Pinoh zou brengen. ’t Duurde ongeveer 3 uur om bij de grens van Maleisie en Indonesie te komen en vanaf de grens nog zo’n 6 uur naar Nanga Pinoh. Halferwege ontmoetten we toen de rest van ons team, waaronder Ruben! Natuurlijk flink bijgepraat in de rest van de reis, mooi om nu eindelijk weer met ons hele team te zijn. Vanaf het dorpje werden we opgepikt met een truck om naar LWV te gaan, dat duurde ongeveer een uurtje door de slechte wegen. En toen eindelijk naar bed, ik was zoooo moe!
Zaterdag en zondag waren 2 vrije dagen, op zondag zijn we naar Nanga Pinoh geweest. Even wat kleine dingetjes gekocht en een beetje rondgekeken voordat ’t werk begon. Van maandag tot zaterdag hebben we toen gewerkt, ik werkte in een steenfabriekje met David en 8 indonesiers die geen woord engels sproken. Was erg zwaar werk maar de mannen waar we mee werkten waren erg aardig, waren een paar mooie dagen. ;)
Je begint hier trouwens je dag om 5:30 met een gebedsbijeenkomst, ontbijt om 6:15 en je werk begint om 7:15. Je bent pas klaar om 16:30, avondeten om 17:45, bijeenkomst om 19:00 en dan mag je rond 21:00 naar bed. Lekker lange dagen dus.  na al je werk en tussen de middag kan je natuurlijk altijd nog spelen met de kiddo’s hiero, er zijn er hier zo’n 400 dus er zijn er genoeg. Nou, nog 1 weekje hiero, dan nog een paar dagen in Kuching en dan vliegen we alweer naar Brisbane! De tijd gaat zoooo snel voorbij!
Nog een paar weekjes en ik ben alweer thuis... Jammer om bijna weg te gaan maar ik heb ook wel weer heel erg veel zin om iedereen thuis weer te zien! Ook heb ik wel weer zin om gewoon ‘thuis’ te kunnen zijn & een eigen kamer te hebben.
Nou, tot over ik geloof 21 dagen!
- Robin

• 29 Juli 2012 - 16:53

Tako:

Je bent dus een echte bouwvakker aan het worden daar! We zien uit naar 19 augustus. Geniet van de laatste weken en de groeten aan Ruub.

• 29 Juli 2012 - 17:00

Pieter:

Hey robin, goed om te horen dat je het zo goed hebt daar, wat een belevenissen. Heeft deze reis nog invloed op de keuze voor je vervolg studie? Wij hopen vanavond te vertrekken naar Tjechië met onze sleurhut, ff iets dichterbij. De 1e zondag in Meppel zien we je waarschijnlijk weer. groetjes aan Ruben.

• 29 Juli 2012 - 21:40

Leonore:

jeeeeeeuj rob komt weer bijna thuis!
    Ik kijk er echt naar uit, maar nu nog even een paar dagen genieten van dit geweldige avontuur! :)
    seee you soon!

• 30 Juli 2012 - 11:09

Opa En Oma.:

Nog een paar weekjes en dan ziet de familie je weer ,zien er naar uit,liefs Opa en Oma.

• 30 Juli 2012 - 11:19

Steppie:

Hey Robbierobbie! Ben blij weer wat te lezen maar kijk ook zeker uit naar over een paar weken wanneer je het zelf allemaal vertellen kunt. Het is voor jou maar ook voor ons aftellen nu, want missen doe ik/wij je zeker! Love from la France!