Outreach Malaysia week 4 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Robin Vries - WaarBenJij.nu Outreach Malaysia week 4 - Reisverslag uit Kuching, Maleisië van Robin Vries - WaarBenJij.nu

Outreach Malaysia week 4

Door: Robin

Blijf op de hoogte en volg Robin

19 Juli 2012 | Maleisië, Kuching

en alweer een week voorbij! de tijd gaat zo snel nu, morgen vertrek ik alweer naar Indonesie. nog 3 weken outreach, nog 4 weken en ik vlieg alweer naar huis toe! pff... tijd vliegt.

oke. deze zaterdag zijn we naar het leger des heils hier in Kuching geweest om in de ochtend een programma voor de kinderen daaro te doen. veel spelletjes gespeeld en veel worship gedaan. was tof, vooral omdat de kinderen die daar wonen echt helemaal niks hebben. geen familie ofzo, niks. tof om wat voor hen te kunnen betekenen!

zondag zijn we naar een klein kerkje in een klein dorpje, Giam, geweest. we moesten ongeveer 40 minuten door de jungle heen rijden om bij de kerk te komen. toen kwamen we bij een heel erg miniscuul klein kerkje, recht onder een enorme berg, heel cool! in die kerkdienst heb ik een getuigenis gedeeld & een klein preekje. met een tolk. nog nooit eerder met een tolk gesproken dus dat was wel even lastig maar wel goed gekomen. :)

voor de rest van de week hebben we 't wat rustiger gehad dan vorige week, meer worship & intercession en dingen bij het huis waar we slapen. we moesten 4000 nieuwsletters in enveloppen doen voor 'Living Waters Village' en een grote container uitladen. zoooooo veel materiaal gaat er naar dat weeshuis! niet gek natuurlijk als je bedenkt dat er 500 kinderen wonen, indrukwekkend! zo veel zin om daar morgen heen te gaan!

verder ook weer elke dag uit eten geweest, zo goedkoop hier! je betaalt zo'n 6 ringgit voor een maaltijd, omgerekend minder dan 2 euro en dan heb je een behoorlijk goeie maaltijd! elke dag met andere mensen uit eten, wel echt iets waar ik van hou. :)

nou, morgen gaan we dus naar 'Living Waters Village', 't weeshuis in Indonesie! ik mag daar helaas niet over bloggen, Indonesie is een islamitisch land dus ik kan niks schrijven over wat ik daar aan 't doen ben. mijn excuses. ;)
morgen zien we ook de rest van 't team weer na 2,5 gescheiden te zijn geweest! een nadeel: Tobi, de jongen die zijn visum voor Indonesie niet kon krijgen, vliegt morgen naar huis en is er dus niet bij voor de rest van outreach. hij zal op de base in Brisbane gaan helpen. de rest van outreach zijn we dus met 8 in plaats van 9 personen.

nou, de komende paar weken dus geen updates, tot over een paar weken!

- Robin

• 19 Juli 2012 - 16:26

Florian:

Over een maand ben je alweer thuis! :) Tijd gaat idd snel
    Veel plezier bij dat weeshuis!

• 19 Juli 2012 - 17:56

Petra:

fijn om weer wat te lezen! Wow, nog 4 weken, gaat echt snel ja! Veel plezier morgen in het weeshuis.... tot snel!

• 19 Juli 2012 - 21:44

OmaMaria:

Lieve Robin
    Dat raakt ons hart, laat staan het Vaderhart van God, dat je het echt tof vindt om iets te mogen betekenen voor kinderen die niks meer hebben...
    We bidden dat Gods liefde door jou heen zal werken naar de kinderen in Living Water Village, een liefde die ze nooit meer zullen vergeten!
    We zien uiteraard enorm uit naar je terugkomst naar Nederland!!
    Veel liefs van omaMaria en opa

• 22 Juli 2012 - 06:10

Sander :

Hey Robin,

Gaaf om je reisverslagen te lezen! Ziet er naar uit dat je hebt genoten van Maleisie! Kan ik me helemaal voorstellen!
    geniet van de 3 weken in Indonesie, en Gods zegen.